Gian Carlo Lanfranco y Rolando Cordova. The migrant Ideas (ENGLISH) | Episode 117

El Martínez - Un pódcast de Sebastián Arrechedera

ENGLISH:Founders of Lanfranco & Córdova in New York, who ranked in the top 5 of independent agencies at Cannes Lions 2022, after winning a Grand Prix. Two Peruvians who met in college and, after winning the Future Lions competition in Cannes, launched a meteoric career filled with awards that took them to Singapore, Paris, and Amsterdam at agencies like Wieden+Kennedy and Saatchi & Saatchi.That night, we talked about how adaptability was the skill that helped them embrace the world and the impact of becoming a role model for Peruvians through television.We discussed their beginnings in the industry, as well as the influence of Pj Pereira as a mentor and business link for the growth of their agency L&C NYC.We talked about the strategy and process behind the great idea of Piñatex; winner of the Grand Prix in Creative Business Transformation.We spoke of the challenges rarely discussed in the process of setting up a new business model in New York and why becoming a salesperson is fundamental.They told us why they are not a traditional duo, and how shedding the fear of "no's" has paved their way with clients.We concluded by discussing the importance of being "globally aware" when you come up with an idea, and the significance of having people with different perspectives and nationalities in the creativity business.ESPAÑOLFundadores de Lanfranco & Córdova en Nueva York, que estuvo en el top 5 de las agencias independientes en Cannes Lions 2022, después de ganar un Grand Prix. Dos peruanos que se conocieron en la universidad y que después de ganar la competencia de Future Lions de Cannes despegaron una carreta meteórica llena de premios que los llevó a Singapur, Paris y Amsterdam en agencias como Wieden+Kennedy y Saatchi & Saatchi.Esa noche hablamos de cómo la adaptabilidad fue la habilidad que los ayudó a abrirse al mundo, y el impacto de convertirse en un referente para los Peruanos a través de la tv.     Platicamos de sus inicios en la industria, además de la influencia de Pj Pereira como mentor y enlace de negocio para el crecimiento de su agencia L&C NYC.Conversamos de la estrategia y el proceso detrás de la gran idea de Piñatex; ganadora del Grand Prix en Creative Business Transformation.Hablamos de los desafíos que poco se hablan el proceso de montar un nuevo modelo de negocio en New York y por qué convertirse en vendedor es fundamental.Nos contaron por qué no son una dupla tradicional, y como el quitarse el miedo a los “nos” les ha llevado a abrirse camino con los clientes. Terminamos hablando por que es importante ser "globally aware" cuando haces una idea, y la importancia de tener gente con diferentes puntos de vista y nacionalidades para el negocio de la creatividad. Visítanos en https://www.elmartinez.net/ y suscríbete en Spotify, Apple Podcasts o donde lo estés oyendo ahora. Síguenos en FB o IG @elmartinezpodcast. Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

Visit the podcast's native language site