Rei Inamoto. The illogical magic (ENGLISH) | Episode 146

El Martínez - Un pódcast de Sebastián Arrechedera

ENGLISH:He is the co-founder of the agency I&Co and defines himself as a Creative Futurist after having been the Global Chief Creative Officer of AKQA.He was named by Creativity Magazine in their annual "Creativity 50" list and in the "25 Most Creative People in Advertising" list by Forbes. In 2012, he was inducted into "The Hall of Achievement" by the American Advertising Federation.In this episode, I sit down with Rei Inamoto, Founding Partner of I&CO, at Martinez Beach in Cannes. We reminisce about how the Cannes Lions Festival has evolved over the past 18 years since Rei first attended, from a purely creative awards show to now being dominated by big tech companies.Rei shares the origin story behind the Future Lions competition he co-created with PJ Pereira to recognize and inspire young creative talent. We dive into I&CO's guiding principles captured in their 8 "Axioms", focusing on Rei's favorite - "Magic > Logic".Rei explains how this axiom captures the importance of human creativity and imagination in an increasingly data-driven world. We explore examples like how a simple transparent window in the sole of the Nike Air Max created a "key product moment" that made the technology magic and iconic.The discussion also covers Rei's 'Creative Mindset' podcast, where he interviews a diverse range of creative thinkers. He shares insights from guests like the President of Tama Art University on how talent is about uniqueness rather than being better than others.Throughout our engaging chat, Rei demonstrates his gift for drawing connections between design, technology and human creativity. So grab a drink and join us as we ponder the magic in the Martinez sunshine.ESPAÑOL:Él es co fundador de la agencia I&Co y se autodefine como Creative Futurist después de haber sido el Chief Creative Officer Global de AKQAFue nombrado por Creativity Magazine en su listado anual “Creativity 50” y en el listado “Las 25 personas más creativas en publicidad” por Forbes. En 2012, fue introducido a “The Hall of Achievement” por la American Advertising Federation.Esa noche recordamos cómo el Festival Cannes Lions ha evolucionado en los últimos 18 años desde que Rei asistió por primera vez, pasando de ser un festival de premios puramente creativos a estar ahora dominado por las grandes empresas tecnológicas.Rei comparte la historia detrás de la competencia Future Lions que co-creó con PJ Pereira para reconocer e inspirar a jóvenes talentos creativos. Nos sumergimos en los principios rectores de I&CO capturados en sus 8 "Axiomas", enfocándonos en el favorito de Rei: "Magia > Lógica".Rei explica cómo este axioma captura la importancia de la creatividad e imaginación humana en un mundo cada vez más impulsado por datos. Exploramos ejemplos como la simple ventana transparente en la suela de las Nike Air Max que creó un "momento clave del producto" que hizo que la tecnología fuera mágica e icónica.La discusión también cubre el podcast 'Creative Mindset' de Rei, donde entrevista a diversos pensadores creativos. Comparte ideas de invitados como el presidente de la Universidad de Arte de Tama sobre cómo el talento se trata de singularidad en lugar de ser mejor que otros.A lo largo de nuestra cautivadora charla, Rei demuestra su don para establecer conexiones entre el diseño, la tecnología y la creatividad humana. Así que toma una bebida y únete a nosotros mientras reflexionamos sobre la magia bajo el sol de Martinez.Visítanos en https://www.elmartinez.net/ y suscríbete en Spotify, Apple Podcasts o donde lo estés oyendo ahora. Síguenos en FB o IG @elmartinezpodcast. Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

Visit the podcast's native language site